Wiesław Wróbel - Biblioteka Uniwersytecka

Białystok w II RP: Epilog białostockich tramwajów

Budynki zajezdni tramwajowej rozebrano w 1935 r., w czasie budowy i urządzania białostockich plant Fot. Ze zbiorów Biblioteki Uniwersyteckiej Budynki zajezdni tramwajowej rozebrano w 1935 r., w czasie budowy i urządzania białostockich plant
Wiesław Wróbel - Biblioteka Uniwersytecka

Po odzyskaniu niepodległości przez Białystok 19 lutego 1919 r. przystąpiono do działań wokół reaktywacji i modernizacji różnych urządzeń komunalnych, zorganizowanych jeszcze przed I wojną światową i działających zwykle w oparciu o wciąż trwające umowy koncesyjne.

Dotyczyło to przede wszystkim wodociągu, elektrowni i tramwajów. Przysparzało to niemałych problemów władzom miasta, a próby rozwiązania konfliktowych sytuacji ciągnęły się często przez całe międzywojnie. Koncesja na białostockie tramwaje została w 1893 r. ustalona na okres 40 lat, co oznacza, że w 1919 r. umowa pozostawała w mocy jeszcze przez 14 lat, a przedsiębiorstwo tramwajowe wciąż stanowiło własność Anonimowego Towarzystwa Tramwajów Białostockich.

Pozostało jeszcze 87% treści.

Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.

Zaloguj się, by czytać artykuł w całości
  • Prenumerata cyfrowa

    Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 2,46 zł dziennie.

    już od
    2,46
    /dzień
Wiesław Wróbel - Biblioteka Uniwersytecka

Dodaj pierwszy komentarz

Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

plus.poranny.pl

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2019 Polska Press Sp. z o.o.