Chorujesz? Nie chwal się tym na Facebooku, bo stracisz zasiłek

Czytaj dalej
Fot. Piotr Krzyżanowski
Małgorzata Wąsacz

Chorujesz? Nie chwal się tym na Facebooku, bo stracisz zasiłek

Małgorzata Wąsacz

Pracownicy ZUS nie używają portali społecznościowych jako narzędzia do kontroli wykorzystywania zwolnień lekarskich. Zawsze jednak znajdą się „życzliwi”, którzy doniosą na „chorego” pracownika.

Pracownik zaniemógł. Poszedł na zwolnienie lekarskie. Zamiast w domu dochodzić do zdrowia, poleciał na zagraniczne wczasy. Tak mu się pod palmami podobało, że egzotycznymi zdjęciami pochwalił się znajomym na Facebooku. Miał pecha, że „życzliwy” zawiadomił o tym ZUS. Pracownik Zakładu wezwał delikwenta i ten stracił zasiłek chorobowy. Takich przypadków w regionie jest wiele.

Pracownik, który zostanie przyłapany na tym, że chorując np. remontuje mieszkanie czy wypoczywa na zagranicą, traci zasiłek chorobowy za cały okres objęty zwolnieniem lekarskim. Więcej w dalszej części artykułu.

Pozostało jeszcze 82% treści.

Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.

Zaloguj się, by czytać artykuł w całości
  • Prenumerata cyfrowa promocyjna

    Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 2,46 zł dziennie.

Małgorzata Wąsacz

W swoich artykułach podejmuję tematykę dotyczącą turystyki, telekomunikacji, rynku pracy oraz gospodarki. Przygotowuję też artykuły do dodatku historycznego "Album bydgoski" oraz do miesięcznika dla prenumeratorów "Pasje". Staram się pomagać Czytelnikom interweniując w ich sprawach.

Dodaj pierwszy komentarz

Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

plus.poranny.pl

cena obniżona -50%

Dostęp do gazety online na 30 dni za połowę ceny

20,00 40,00

Czytaj aktualną gazetę w formacie PDF bez wychodzenia z domu. Pobierz ją i podziel się z bliskimi. Bądźcie na bieżąco z informacjami!

Kup teraz

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2020 Polska Press Sp. z o.o.