Codzienność białostockich tramwajów w latach 1896-1915

Czytaj dalej
Wiesław Wróbel

Codzienność białostockich tramwajów w latach 1896-1915

Wiesław Wróbel

Sieć tramwajów konnych zrealizowana przez Anonimowe Towarzystwo Tramwajów Białostockich nie odbiegała zbyt mocno od projektów przygotowanych jeszcze przez Feldzera i zatwierdzonych przez ministerstwo spraw wewnętrznych. Z tą jednak różnicą, że ostatecznie powstały trzy trasy konki.

Główna trasa „Dworcowo-Prudzka” została wykonana z zastosowaniem wariantu opisanego w 1893 r., tj. zaczynała się przed dworcem kolejowym i biegła po ul. Nowoszosowej, czyli po dzisiejszych ul. Kolejowej i H. Dąbrowskiego, prowadząc dalej po ul. Lipowej. Kluczowym etapem tego odcinka był przejazd przez torowisko kolei warszawsko-petersburskiej.

Pozostało jeszcze 89% treści.

Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.

Zaloguj się, by czytać artykuł w całości
  • Prenumerata cyfrowa

    Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 2,46 zł dziennie.

    już od
    2,46
    /dzień
Wiesław Wróbel

Dodaj pierwszy komentarz

Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

plus.poranny.pl

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2019 Polska Press Sp. z o.o.