Prenumeratę prasy lokalnej można zamówić bezpośrednio u listonosza

Czytaj dalej
Fot. Anatol Chomicz
Izabela Krzewska

Prenumeratę prasy lokalnej można zamówić bezpośrednio u listonosza

Izabela Krzewska

Rozmowa z Eugeniuszem Reduchą, dyrektorem Poczta Polska S.A. Region Sieci w Białymstoku

W tym roku przypada setna rocznica odzyskania przez Polskę niepodległości. Czy Poczta Polska zamierza się włączyć w obchody?

Tak. Są to bardzo różne formy. Z najbliższych planów: 18 czerwca na terenie koszar 18. Białostockiego Pułku Rozpoznawczego spotkamy się z mieszkańcami Białegostoku i okolic na pikniku rodzinnym pod hasłem „Służymy Niepodległej”. Będziemy tam mieć swoje stoisko i rozdawać kartki upamiętniające święto Pułku, wraz ze stemplem okolicznościowym. Dodatkowo w listopadzie Poczta Polska planuje wydanie znaczków z okazji 100. rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości. W październiku zaś znaczków z okazji 460 lat Poczty Polskiej.

To piękny jubileusz. W tym czasie wiele się zmieniło. Poczta Polska z roku na rok staje się firmą coraz bardziej nowoczesną. Jakie wymieniłby Pan najważniejsze zmiany, które zaszły w ostatnich latach?

Oczywiście bardzo ważnym elementem naszej pracy są tradycyjne usługi pocztowe, czyli listy i paczki. Natomiast tak jak świat się zmienia, zmienia się również Poczta. Coraz bardziej ukierunkowujemy się na sprzedaż nowoczesnych usług finansowych oraz e-usług. Najnowsza oferta dla naszych klientów to Wpłata Ekspres, można powiedzieć: wpłata „on-line”. Pozwala w prosty i wygodny sposób przesłać pieniądze na rachunek bankowy, które w ciągu kilku sekund zostają zaksięgowane. Taka Wpłata sprawdza się w awaryjnych sytuacjach, na przykład kiedy musimy pilnie uregulować opłaty za telefon, czy energię. Ponadto we wszystkich urzędach pocztowych klienci mogą płacić kartą płatniczą lub za pośrednictwem płatności mobilnych BLIK. Możemy też za pośrednictwem naszych placówek zakładać Profil Zaufany przez platformę Envelo - to pierwszy krok do podpisu elektronicznego. Z usługi mogą skorzystać mieszkańcy miejscowości, w których nie ma innych instytucji oferujących kontakt z administracją państwową.Mówiąc o nowościach ostatnich lat, należy wspomnieć o szerokiej ofercie usług bankowo-ubezpieczeniowych, rozpoczynając od typowego kredytu czy konta, kończąc na naszym najnowszym „dziecku”, czyli ubezpieczeniu dla rolników pn. „Bezpieczne uprawy i zwierzęta”, które na naszym terenie jest szczególnie przydatne.

Ale to nie wszystko, prawda?

Poczta Polska jest też aktywnym partnerem rynku eCommerce. Dedykuje dla niego własne rozwiązania i mocno angażuje się w działania promocyjne, które wspierają rozwój rynku, zarówno po stronie sklepów internetowych, jak i e-Kupujących. Firma posiada obecnie największą sieć punktów odbioru przesyłek w Polsce (dostępnych jest już ponad 8 tysięcy punktów, a do końca 2018 roku ma być ich ponad 11 tysięcy). To już nie tylko urząd pocztowy, ale również sklepy Żabka i Freshmarket, stacje paliw ORLEN oraz kioski RUCHu. Przesyłki można odbierać w godzinach ich otwarcia, a więc praktycznie całodobowo. To ukłon w stronę wygodnego klienta, który może wybrać sobie sposób i miejsce doręczenia.

Najnowszym w pełni zrealizowanym projektem jest darmowe WiFi dla klientów Poczty Polskiej. Na czym to polega.

Z dostępu do internetu mogą korzystać wszyscy klienci odwiedzający nasze placówki pocztowe, ale sieć może być również otwarta dla osób znajdujących się w zasięgu hot spotów. Aby skorzystać z darmowego połączenia, wystarczy wybrać na ekranie swojego urządzenia mobilnego (telefonu, tabletu) sieć o nazwie „Poczta Polska”, bez konieczności wpisywania dodatkowych haseł. Osoby korzystające w ten sposób z dostępu do internetu, będą jedynie proszone o wyrażenie zgody na wyświetlanie reklam.

Czy z darmowego WiFi można skorzystać we wszystkich placówkach Poczty Polskiej w woj. podlaskim?

Prawie we wszystkich. Na 172 urzędy pocztowe i filie - w 139 placówkach pocztowych jest możliwość skorzystania z darmowego WiFi. Darmowy dostęp do internetu ma szczególne znaczenie w małych miejscowościach i na wsi, gdzie dostęp do sieci jest ograniczony technicznie lub ekonomicznie. Nasz projekt darmowego WiFi to możliwość kontaktu on-line z usługami administracji publicznej dla klientów oraz wypełniania białych plam na mapie cyfrowej Polski.

W ciągu ostatnich dwóch lat Poczta otworzyła ponad 280 nowych punktów w całej Polsce. W tym roku planuje uruchomić około 100 nowych. Jak rozwój sieci placówek wygląda w woj. podlaskim?

Obecnie zarządzamy siecią 304 placówek pocztowych w tym: 77 - urzędów pocztowych, 95 - filii, 132 - agencji pocztowych oraz 2 Punktami Pocztowymi. Od 2016 roku zmiany, które zachodzą w sieci placówek pocztowych, dotyczą głównie agencji pocztowych (otwieranie, zawieszanie, likwidacja). W tym roku utworzyliśmy już trzy nowe agencje pocztowe w miejscowościach: Jatwieź Duża, Brzóski Stare, Łomża przy ul. Niemcewicza, jedną agencję odwiesiliśmy w miejscowości Dubiażyn, a także otworzyliśmy w Czeremsze filię urzędu pocztowego. W planach mamy jeszcze zmianę lokalizacji filii w miejscowości Płaska i otwarcie w Białymstoku nowej placówki pocztowej.

Mimo nowoczesnego oblicza, Poczta Polska jest instytucją, która szanuje tradycję, m.in. prowadząc sprzedaż papierowych wydań gazet.

Sprzedaż prasy prowadzimy we wszystkich placówkach pocztowych. W naszej ofercie znajduje się wiele tytułów (dzienników regionalnych, tygodników, miesięczników, kwartalników). Oferujemy sprzedaż egzemplarzową oraz prenumeratę gazet, które mogą być dostarczane do domów adresatów przez listonoszy. Dzięki temu prasę codzienną można nabyć nawet w najmniejszej miejscowości, tam gdzie nie ma naszych placówek i innych punktów sprzedaży prasy. Niekwestionowanym liderem w woj. podlaskim jeśli chodzi o sprzedaż jest Gazeta Współczesna (w tzw. terenie). Na drugim miejscu zaś Kurier Poranny, który sprzedaje się najlepiej w Białymstoku i okolicy.

Jak zamówić prenumeratę?

Jest kilka możliwości zamówienia prenumeraty prasy lokalnej. Jednym z nich jest złożenie zamówienia bezpośrednio u listonosza. Można również dokonać przedpłaty w każdej placówce pocztowej, za pośrednictwem strony internetowej lub bezpośrednio u Wydawcy.

Izabela Krzewska

Socjolog z wykształcenia. Z zawodu - dziennikarz. W Gazecie Współczesnej pracuję od 2009 roku, a w niedługim czasie dołączyłam również do zespołu Kuriera Porannego. Od początku na łamach naszych dzienników i na portalach internetowych www.wspolczesna.pl i www.poranny.pl zajmuję się głównie tematyką prawną. Relacjonowanie ważnych procesów, sprawy kryminalne, wypadki, pożary, raporty  o przestępczości, historie z życia wzięte... To obszar dziennikarstwa, który - mam nadzieję - dostarcza moim Czytelnikom nie tylko wielu emocji, ale także wiedzy o zmieniających się przepisach prawnych i zagrożeniach dla ich bezpieczeństwa. Staram się, aby każdy materiał był rzetelny, zrozumiały, ale też sprawnie napisany. Bo nawet najbardziej niezwykła ludzka opowieść "blednie" pod nieciekawym piórem.

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.