Pociągi z Łodzi... przyspieszą

Czytaj dalej
Fot. Jacek Zemła
Jacek Zemła

Pociągi z Łodzi... przyspieszą

Jacek Zemła

Podpisana została umowa na remont linii Łódź Kaliska - Zduńska Wola. Pociągi przyspieszą do 120 km/h. Podróż skróci się o jedną trzecią, będą wygodne perony.

Pociągi przyspieszą niemal dwukrotnie, a podróż z Łodzi do Pabianic, Łasku czy Sieradza skróci się o jedną trzecią - taki ma być efekt generalnego remontu linii kolejowej z Łodzi Kaliskiej do Zduńskiej Woli. Umowę z wykonawcą PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały wczoraj w siedzibie łódzkiego oddziału spółki. Firma ZUE S.A. ma być jednocześnie projektantem i budowniczym. W tym roku ma powstać dokumentacja techniczna, a za rok rozpoczną się roboty w terenie. Ich zakończenie planowane jest na kwiecień 2020 roku.

- W ramach zaplanowanych prac wymienione zostaną tory, sieć trakcyjna oraz urządzenia sterowania ruchem na 42 kilometrach linii - informuje Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP PLK. - Po nowych torach pociągi pojadą z prędkością 120 km/h, co przełoży się na znaczące skrócenie czasu podróży. Szacujemy, że pociągi osobowe dotrą z Łodzi do Zduńskiej Woli w 30 minut, czyli o 15 szybciej niż obecnie.

Do podróży koleją mają też zachęcać zmiany, jakie zajdą na dworcach położonych wzdłuż tej trasy. W Pabianicach i Zduńskiej Woli zmieni się układ peronów a także powstaną przejścia podziemne z windami. Nowe, wyższe niż dotychczas perony pojawią się na stacjach Lublinek, Chechło, Dobroń, Kolumna i Łask. Zamontowane będą także nowe ławki, wiaty, oświetlenie i elektroniczne systemy informacji dla podróżnych.

Na przebudowie linii kolejowej skorzystają nie tylko pasażerowie, ale także kierowcy. PKP PLK planuje zmodernizowanie 35 przejazdów kolejowo-drogowych, a na 13 z nich zamontowane zostaną samoczynnie uruchamiane przez pociąg sygnalizacje świetlne i tzw. półrogatki. To powinno podnieść bezpieczeństwo nie tylko pasażerów kolei, ale również użytkowników dróg.

- Podczas robót nie planujemy jednoczesnego zamknięcia obu torów, ruch pociągów będzie trwał przez cały czas - mówią kolejarze. - Mogą jedynie wystąpić drobne opóźnienia.

Unia Europejska dopłaci

Modernizacja linii ma kosztować 346 mln złotych, częściowo dołoży się do niej UE.

Jacek Zemła

Dodaj pierwszy komentarz

Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2023 Polska Press Sp. z o.o.