SUKCES TO MY - od pandemii poprzez rok akademicki 2020/2021

Czytaj dalej
Materiał informacyjny Wyższa Szkoła Ekonomii, Prawa i Nauk Medycznych im. prof.Edwarda Lipińskiego

SUKCES TO MY - od pandemii poprzez rok akademicki 2020/2021

Materiał informacyjny Wyższa Szkoła Ekonomii, Prawa i Nauk Medycznych im. prof.Edwarda Lipińskiego

Świat się zmienił! I jak bardzo aktualne są to słowa świadczy sytuacja, jakiej jesteśmy uczestnikami. Zmian doświadczamy zarówno w życiu gospodarczym, ale i społecznym, a te często pociągają za sobą sprawy prywatne i osobiste. Pandemia wstrzymała świat na parę chwil, i jak wielu twierdzi, już nic nie będzie takie, jak wcześniej.

Na gruncie szkolnictwa wyższego też przyszło nam się mierzyć z nowościami. Zmiana sposobu prowadzenie zajęć, przejście na spotkania on-line, zdalne nauczanie, chaty ze studentami, prace na platformie - stały się nową rzeczywistością także dla Wyższej Szkoły Ekonomii Prawa i Nauk Medycznych im. prof. Edwarda Lipińskiego w Kielcach. Nagle doceniliśmy kontakt face to face, interaktywność na zajęciach, której niestety należy odmówić nowoczesnej technologii, stanowiącej, w tym wypadku, bardziej barierę, niż łącznik. Nie da się zastąpić kontaktu z „żywą osobą”, jej wirtualnym zamiennikiem. Za spotkaniami na ćwiczeniach zatęsknili zarówno Studenci, jak i wykładowcy, a wśród nich ja - Katarzyna Lipska. Na zajęciach powstaje efekt synergii (sic! współdziałania różnych czynników, którego efekt przewyższa sumę poszczególnych elementów) - wiedzą o tym dobrze zwłaszcza studenci Wydziału Ekonomii i Zarządzania, z którymi mam najwięcej spotkań.

Siedzenie przed monitorem komputera nie zastąpi pełnej sali Studentów, z którymi można wejść w dialog i pozwolić dzielić się przemyśleniami i doświadczeniami. Należało jednak się zaadaptować do nowych warunków. Uczelnia, a wraz z nią nauczyciele akademiccy, mają zadanie: dostarczyć wiedzę i przygotować do wykorzystywania umiejętności, które mają wartość dopiero wtedy, gdy są wykorzystywane w praktyce i służą rozumieniu zjawisk, które dzieją się wokół. Stąd m.in. prowadzony przeze mnie przedmiot etyka biznesu stał się platformą wymiany doświadczeń etycznych i nieetycznych, z jakimi w czasie pandemii, my jako konsumenci, dostawcy, kooperanci, pracownicy i przedsiębiorcy, musieliśmy się mierzyć. Studium przypadku służące zwróceniu uwagi na argumenty „za” i „przeciw” wobec podejmowanych dylematów etycznych w obszarze biznesu, infografiki prezentujące zasady, jakimi przedsiębiorca i pracownik powinien się kierować, tworzenie swoich własnych modeli biznesowych, to tylko kilka propozycji zadań, jakie stawiałam Studentom w ramach prowadzonych przeze mnie przedmiotów. Efekty ich pracy cieszyły, a ich zaangażowanie przekładało się na oceny. To był zupełnie inny rok akademicki. Wyjątkowy. Chyba trudny.

Z każdego doświadczenia jednak należy czerpać naukę. Wskazówki dla Studentów wyciągnięte z zajęć on-line to:

Szanowni Studenci przed nami kolejny rok akademicki 2021/2022. Wejdziemy w niego „z taką pewną nieśmiałością”, ale jesteśmy w tym razem, dlatego zgodnie z tym, co zaproponowali Studenci zarządzania i coachingu, na prowadzonych jeszcze na Uczelni zajęciach - kreatywnie i z wielką pasją podchodząc do zajęć z zarządzania praca zespołową, SUKCES TO MY!. Dlatego dużo sukcesów w czasie sesji i w przyszłym nowym roku akademickim Wam życzymy!

PS. Na zdjęciu grupa Studentów, za czasów przed pandemią, którzy postanowili zobrazować zadanie: co oznacza skuteczny zespół. Ich odpowiedź nie pozostawiała żadnych wątpliwości. Całej grupie ZiC D za ich kreatywność, zaangażowanie bardzo dziękuję, dziękuję też pozostałym Studentom za cały rok zdalnego nauczania.
mgr Katarzyna Lipska - asystent na Wydziale Ekonomii i Zarządzania

Materiał informacyjny Wyższa Szkoła Ekonomii, Prawa i Nauk Medycznych im. prof.Edwarda Lipińskiego

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.